sobota 29. ledna 2011

malé cestovatelské sny a dobrodružství

pariscoffeeee

(zdroj: www.thisisnaive.com)

mám chuť cestovat. nejradši bych se sebrala a vyrazila směr paříž za mojí sis. na pár dní. toulat se pažískými uličkami i širokými bulváry, poznávat nepoznané, fotit, nosit si kávu v kelímku, jen tak se dřepnout na obrubník a vnímat atmosféru a čilý ruch. v tenhle moment jsem limitovaná financema. mám chuť podívat se do amsterdamu. láká mě nejvíc v podzimním období. už jsem na to badboye připravila. klidně ho budu v letadle držet za ruku. když pojede se mnou! a samozřejmě londýn. tam se chystáme na výlet s bárbí. snad skutečně brzy. // nejen tato tři města jsou mým cestovatelským snem. mám cestovatelských snů mnoho. a světe div se, ale většina nesahá za oceán, jsou to sny ryze v rámci starého kontinentu. dle mého názoru mám evropa famózní historii, je jedinečná v tom, kolik malých států v ní leží a každý vyšel z jiné historie, a přeci té společné. monoho jazyků, téměř jednotná měna, různé nátury, kultury, památky a zajímavosti.

nejsem žádný fanatický obdivovatel západu, ale už dávno při mých cestovatelských výpravách jsem si uvědomila, že na západě spousta věcí není takový problém, komunikace lidí je tam víc otevřená a přátelská a mračení se na sebe navzájem není na úplně denním pořádku. chci vidět berlín, paříž, brusel (který znám pouze z přojíždění skrze), láká mě znovu ženeva (za álou si svůj již splněný cestovatelský sen snad splním znovu), amsterdam. benelux obecně. portugalský lisabon, předloha pro tramvajovou dopravu v san franciscu. v británii mám spoustu nesplněných snů. anglie je pro mě srdcová země. a stejně tak mě láká i zbytek království. venkov, pláže, lidé.

nad polskem je zvykem v česku často ohrnovat nos. ale vidět waršavu, krakov a konečně se dostat do osvětimi, to je pro mě hodně silná záležitost. konfrontace s minulostí musí být.  // pobaltské země. a ruský petrohrad.

nezmínila jsem jih či španělsko. barcelona, gaudího architektura či nou camp, samozřejmě jeden ze snů. ale španělsko, itálie či řecko mě vůbec nelákají kvůli moři. ano, považuji moře za jakýsi osmý div světa, ale já nikdy nebyla příliš na to horké podnebí.

pamatuju si, když woody allen natočil film vicky cristina barcelona. obrovské těšení se. a pak přišlo zklamání. až když jsem ten film viděla podruhé, vzala jsem si z toho tu atmosféru španěslké barcy. podruhé mě teprve film nadchnul. včerejší počin v podobě filmu eat pray love... měla jsem podobné pocity z věčného města, ten film jsem hltala. poté odjela julia robert meditovat do indie a zamilovávat se na bali, a já v klidu usnula. probudila jsem se, až když už vrkala se svým milým právě na bali. javier bardem ve mně tentokrát nevzbuzoval vůbec žádné sympatie ani potřebnou dávku chvění. kdybych se před zkouknutím mrkla na československou filmovou databázi, a viděla jednu až dvě hvězdičky, nešla bych do toho. takhle jsem ráda alespoň za tu italskou část.

skandinávie - především švédsko. inspirace spisovatelkou kateřinou janouchovou. a taky člověk, který odrost na knihách astrid lindgrenové, musí mít touhu navštívit právě švédsko.

za velkou louží mě láká východní pobřeží. washington - nejevropštější město, new york (prostě je to NY, chápete?), a boston a celý stát massachussets. ze západu snad pouze san francisco. knihkupectví, které patří lawrenci ferlinghettimu. ty kopečky a kopce, do kterých jezdí tramvaje.

v asii pak tokio. ačkoli asiaté ve mně vyvolávají tak trošku strach. běloška kráčející po několika milionové asijské metropoli.

a co vaše cestovatelské sny? téra

6 komentářů :

L. řekl(a)...

achh..tak se seber a jed ! Moje cestovatelsky sny - simple - vsechna mista, kde jsem jeste nebyla :)

terka řekl(a)...

až se finančně zmátořím (během jara), začínám:)

Ala řekl(a)...

ahojda Terus, ucim se na zejtrejsi zkousku, opet na posledni chvili ... tak jsem se koukla na tvuj blog, abych si precetla neco mileho. :-)

A trochu se uklidnila, ze kdyz to nezvladnu, zopaknu si to v lete.

A taky te trochu poprovokovala, musis si necim zvednout naladu, Pariz znam, v Zeneve jsem ted, loni byla v Lisabonu (fakt doporucuji, i Porto), Barcelona za 2 tydny, amsterdam v dubnu, St. Petersbour v lete, a kdo vi, treba i to San Francisko, taky me laka :-)

takze to je takove diky, mam moc hezky zivot, znam a poznavam skvele lidicky, obcas se na to snadno zapomene.

takze si tam do planu pridej Zenevu, do leta tu jeste jsem, nejspis do Vanoc. pak se uvidi. papa

terka řekl(a)...

nechám se isnpirovat:) a jinak bych Ženevu ráda zopákla:)

lucka řekl(a)...

Gdaňsk. Lisabon. Istanbul. Ankara. jižní Maďarsko. Lvov. Mexiko. Argentina. Uruguay. Skotsko. Írán.
po shlédnutí Long Way Down jsem ochotná uvažovat ještě o Etiopii :-)

terka řekl(a)...

hodně netradiční, leč zajímavé! a Gdaňsk chci taky, na vlastní uši slyšet kašubštinu:)