úterý 11. února 2014

pohádka o poníkovi

další z těch rozporuplných dní. včera jsem se totiž večer stavovala u našich rozloučit se sis a vyzvednout si svého bořipsa, mamuška ležela, že jí pobolívá slepák a byla noc předtím na pohotovost. a dnes mi volal taťka, že jde mamka do špitálu a budou ji nejspíš operovat. a tak to už má za sebou. uffffff. velké uf. vím, že se říká, že slepák odoperují i na vrátnici. ale každá operace je obrovský zásah do organismu - anestezie, řez, byť laparoskopický. už ji můžu přivítat do té části rodiny, která slepák nemá. mně už chybí téměř šestnáct let, babičce tak deset a badboy o něj přišel jako dítko školou ještě nepovinné. legrační je, že mamku operoval stejný chirurg jako před těmi šestnácti lety mě. já měla teda ještě ten klasický řez. 

ráno jsem potvrdila přes airbnb ubytování v berlíně a když mi přišla faktura, byla na ní obrovská sleva. jsem nadšená. tři noci v berlíně mě vyjdou na 840 korun. říkaly jsme se sis, že bude-li to fakt fajn, už snad ani jinak ubytování nikdy hledat nebudeme. těším se na tu atmosféru, kterou je berlín pověstný, na architekturu, to inspirující a kulturní prostředí, na vege bistra, kávu ve starbucksu, nějaké nákupy a tak. od zítřka za měsíc.

a jinak všechno brý. malé lingvistické okénko. opravuju test z angličtiny na slovíčka, kde měly studentky přeložit slovíčko pony tail. jedno oko nevěří druhému. pony tail - pohádka o poníkovi. lehla jsem smíchy na katedru. no a ne? bohužel. // ve školce pak pětiletý honzík paní učitelko, jak se řekne anglicky zadek? a žalud? // šestiletý filda paní učitelko, honzík mi šahá na pindíka. honzík s námi už papírovou zmrzlinu nevyráběl. musel do své třídy. ještě jsem nedosáhla mety, kdy by se mě dítka ptala, co je to ta píča, jako loni jedné mé kamarádky-paní učitelky. snad jen, že na besídkách každoročně vynecháváme obrázky, na kterých jsou eggs, socks a pizza. z eggs a socks se standardně kombinuje sex. nejhorší na tom, že je to ta holčička loni dělala zcela nevědomky a neuvědoměle. ale pro jistotu, že jo. // maminka adámka prosím vás, jak se řekne anglicky pizza? - já: píca, - maminka: já jsem si to myslela. smích. adámek doma pravil, že to, co večeří, je píča. huh. ### zpět do školy. a "spy" nejsou lázně? // důkaz, že nejsem učitelka sviňka - paní učitelko, a u toho "hezká" chcete jaké slovo? - já: najdete ho v názvu asi nejslavnějšího filmu s julií roberts. - studentka: jsou tam dvě t? - já: yes.

vana. kniha. spánek. klasický večer. téra


5 komentářů :

Anonymní řekl(a)...

Tak u tohoto článku se mi podlomila kolena smíchy a z pusy mi vypadly dvě kostičky čokolády proti stresu :D Jednak jsem si vzpomněla na to, jak jsme nedávno ve školce kreslili Face Parts a na mou otázku "Co jsi to nakreslil pod tou pusou, to je brada?" mi to pětileté smrádě odpovědělo s ledovým klidem, že to je "pindík"...no gumoval toho pinďoura snad deset minut...nemluvě o tom, když mi v jiné školce malý čtyřletý vysvětloval, že se byli podívat na Roletě...po dvaceti minutách mých dotazů jsme přišli na to, že viděli Loretu :D angličtina ve školkách je fajn, ale s úrovní hluku během "výuky" bojuji stále...je to přesně tak...jak si s nimi "anglicky hrát" a přitom udržet hluk na úrovni paní-ředitelka-bude-spokojená-a-nebude-na-mě-koukat-jako-na-magora...impossible :D
Kristýna

téra řekl(a)...

Školky a miniděti, které učím, jsou prostě boží. Se dozvím vždycky takových věcí :XDDD tuhle mi jedna holčička s vážnou tváří vyprávěla, jak má doma v knížce takový divný něco, co má koní tělo a lidí hlavu, jsem málem lehla smíchy :XDD letos mám teda téměř všude přechlapečkováno, loni jsem si užila věšení holčiček na moji osobu a neustálé držení se mě. myslela jsem si, že tohle mě letos mine, omyl, kluci se chtějí mazlit, tulit a pusinkovat :XDD říkala jsem si, že už si budu snad psát ty jejich hlášky. děláme pokaždé rozcvičku a v rámci toho máme "blink your eyes" a loni mi jeden chlapeček povídá, že dnes nemůže blinkat, protože ho bolí očíčko :) // učíš dětičky pod nějakou jazykovkou?

Anonymní řekl(a)...

To s tím očičkem je výborný :D Skoro vždycky jsou ta jejich vyprávění k popukání...možná by to fakt chtělo si dělat poznámky, abychom se pak měly v důchodu čím bavit :D Jednu školku učím pod jazykovkou, to je fajn...druhou mám přes jednu ženskou, která si to tam zařizuje sama a dřív tam i učila sama, ale má prý "moc práce", tak to přesunula na mě :D Chvílema mě dost štvou učitelky...mívám ve třídě na angličtinu kolem 15ti dětí, což prostě má za následek trochu toho hluku...mně osobně to nevadí, když je to moc, tak zvýším hlas, ale učitelky a paní ředitelka jsou z toho říčné..na druhou stranu si říkám, že strávit třeba deset let denně ve školce, tak mě to asi taky s*re :D
Kristýna

Anonymní řekl(a)...

Jinak s těmi kluky máš úplně pravdu :D v jedné školce mám chlapečka, co na začátku obejme moje stehno a pustí ho až když odchází :D
K

téra řekl(a)...

mně to musely paní ředitelky vyeliminovat, protože jsem řekla strop max. 12 dětí, a když se sejdou všichni je to divočina. takže nakonec dostali všude přednost předškoláci. máme na to vyhrazenou svoji třídu, jsme tam zavření, takže nikoho snad nerušíme :)