neděle 9. března 2014

velké peripetie s t-mobilem. aneb ruce pryč!

7.března

Nepíšu. Nepublikuji nic na blog. Důvod? Komunikace s t-mobilem je mizerná. Jsme stále bez internetu. Když jsme se loni z podnájmu stěhovali do dalšího podnájmu, měli jsme internet od o2. Zavolala jsem pár dní předem, že se stěhuji a potřebuji internet na nové adrese. Ještě v den stěhování naklusal do nového bytu jejich technik, a když jsem čekala, až kluci dovezou další várku věcí, už jsem seděla v obýváku na zemi a surfovala. Během ledna jsem přešla s internetem k t-mobilu, kde máme telefonní paušály, tak proč nemít i net pod střechou jedné sítě. Dala jsem jim teď při stěhování echo dva dny předem. Nemile překvapená jsem byla. Do týdne přijde technik? Do týdne? To jako fakt? V úterý dorazil, šest dní po oznámení, že budu měnit adresu. Pravil, že internet poběží do osmačtyřiceti hodin. Včera uběhla kýžená doba. A nic. Mezitím mi byla doručená textovka, že mi kurýr přiveze zásilku. Proč? Jakou? V domluvený čas kurýr nikde. Volám a zjišťuji, co se děje. Slečna na lince je nepříjemná. Proč volám jí? To nemůžu ještě chvíli počkat? Vždyť je to jen půl hodinka po termínu. Argumentuji tím, že za necelou hodinku odjíždím opět za prací. Nezájem. Volám na DPD. Operátorka zjišťuje, kde kurýr je. Kurýr nakonec dorazí. Volám zpět na t-mobile, že už mám vše potřebné. Připojíte mě? Nemůžeme, když nevíte číslo z dodejky. Tu nemáte? Ne, kurýr mi ji nedal. Aha, tak až nám bude vše od kurýra zpět doručeno, tak pak vás připojíme. Zajímám se, zda tyhle dny bez netu, mi budou taky účtovány. Nebudou. Jen ten paušál na staré adrese. Cože? Vždyť jsem ho rušila. To sice jo, ale u t-mobilu to znamená klasická výpověď a na nové adrese nový internet. Výpověď na staré adrese začne běžet od následujícího měsíce, kdy podám výpověď. Mám platit internet, resp. v podstatě jen díru do zdi ještě dva měsíce? Ano. Zuřím. Pokládám telefon a volám na linku znovu. Chci mluvit s někým, s kým se mluvit dá. Další pracovník linky, tentokrát muž. Ptám se, zda můžu odstoupit od smlouvy. Vy jste ji podepsala teď na dva roky a máte od nás modem. No to nemám. Mám ho od telefoniky o2 a nikdy jsem nekývla na smlouvu na dva roky. Chtěla jsem na neurčito, abych případně kdykoliv mohla podat výpověď. Odpovídá, že u sebe má zapsané něco jiného. Chci jméno pracovnice linky, která to minulou středu takhle zmastila. Odmítá. Nemůže. Trvám na svém, může. Kapituluje a říká mi jméno. Večer volám operátorovi znovu, najednou se dozvídám zcela jiný postup, jak to mohu řešit. Prý to se mnou dořeší ráno kýžená pracovnice, na kterou chci podávat stížnost. Volá mi. Omlouvá se, že si ten rozhovor znovu přehráli a skutečně jsem dvouletou smlouvu odmítla. I o vlastním modemu jsem mluvila. Na tu dobu výpovědi ve starém bytě mi dává stoprocentní slevu. Aspoň že tak. Neřeší to ovšem problém, že 72 hodin po návštěvě technika stále nejde internet. Dnes mi ho prý už aktivují. Asi ze strachu, že si na ni budu stěžovat, mi dává slevu i na internet, který mi ještě neběží a zdůrazňuje možnost, že mohu do čtrnácti dnů odstoupit od smlouvy. Ptám se, zda mi internet teď změní na dobu neurčitou, jak jsem to měla na staré adrese a požadovala to i tady. To může. Ale budu muset znovu týden čekat na to, než se ozve technik a opět přijde a pak na aktivaci po 48 hodinách. Zuřím. Dojdu si na pobočku, kde uděláme výpověď na smlouvu ze starého bytu. Jejich pracovník mi udělá rovnou slušnou slevu na neomezený telefonní paušál jako bolestné. Odpoledne opět volám na operátora, kdy mi teda aktivují internet? Prý je určitě chyba v modemu, když není od nich, ale od o2. Argumentuj tím, že na staré adrese mi fungoval jejich internet přes modem o2 bez problémů. Zadávají vyřešení problému technikům telefoniky. Je pátek, téměř devět večer. Devět dní od žádosti přesunu internetu na novou adresu, čtyři dny od návštěvy technika a třicet šest hodin od nejzazšího termínu, kdy mi měl začít fungovat internet. Internet nefunguje, nemám žádnou zpětnou vazbu. Čekám, zda se mi někdo ozve, co teda bude. Maily jsem vyřešila přes mobil, internetové bankovnictví jsem šla ošéfovat k našim. Neměla jsem možnost obeslat rodiče svých dětských studentů s harmonogramem březnové výuky a upozorněním na platbu na další měsíc. Bez upozornění mi tak dorazila pouze polovina peněz. Vystavenou fakturu, kterou potřebuji odeslat, jsem šla poslat od našich. Potřebuji si postahovat vybrané materiály z internetu na tvorbu pracovního sešitu pro malé děti. Děkuji, milý t-mobile, za veškerou ochotu! Za své, povětšinou bohužel neschopné a neinformované, zaměstnance pracující na lince. Taky děkuji za neuvěřitelně byrokratický systém této společnosti a komplikovanost, které nemůžou porozumět ani oni sami. Čekám, zda se problém přes víkend vyřeší. Mám ještě třináct dní na odstoupení od smlouvy. Asi tak učiním. téra

Žádné komentáře :