pondělí 15. prosince 2014

bilance 2014

opět se rok s rokem sešel. píšu si takové své malé bilancování během prosince už několik let, a nejinak tomu bude i letos. 

leden - oslavili jsme docela fajn Silvestr. řekla bych, že proběhl jeden vůbec z nejlepších. a jinak tak jako každý rok měsíc, který člověk chce mít rychle za sebou, stejně tak jako nadcházející únor, a těšení se na jaro. hned na počátku roku jsme se s badboyem byli podívat na byt, který se nám moc líbil, a rozhodli jsme se ho koupit. takže leden se nesl ve znamení jednání s majitelkou bytu a bankou. // taky jsem byla v divadle na cimrmanech. záskok poprvé live! // přes lišku jsem se seznámila s markét, což byla jedna z nejlepších věcí tenhle rok, protože se opravdu blízce od té doby přátelíme! // a thomas diethart vyhrál turné čtyř můstků. 

únor - finišuje koupě bytu. všechno klaplo, banka mi poskytla hypotéku. pomalu balíme v podnájmu, probíráme a třídíme věci. 28. února nastupuje pět našich přátel a pomáhají nám se stěhováním. čeká nás ještě dlouhá cesta, několik týdnů života v obýváku na gauči, skladiště v ložnici a nepřítomnost kuchyně.

březen - hned 1. března vyrážíme do Ikey a kupuju si novou kuchyň. a vysněnou komodu. // taky vyrážím s liškou&sis do berlína. poprvé v životě. a určitě ne naposledy. jsem nadšená ubytováním přes airbnb, atmosférou města, krásným počasím. nakupujeme v primarku, chodíme kávovat do starbucksu, navštívíme garage sekáč, o kterém jsem četla u elišky i u pavlíny a nutně tam musela. nakonec jsem si tam koupila růžovou bandanu a tílko s aztéckým vzorem. // po příjezdu z berlína už konečně máme kuchyň. // poprvé mám trable s autem. jeden z místních zbohatlíků do mě nacouvá před soudem, a policie vinu přiřkne mně! on prý vůbec necouval.

duben - začíná dlouhý boj o to, abych nebyla vinnou při nehodě. a taky nakonec nejsem. policie a nakonec i úřad to uhrajou tak, že je to tedy fifty-fifty, pojišťovna mi nevyplatí lautr nic. badboy naštěstí najde na internetu naprosto stejné auto kousek od nás za rozumnou cenu, koupíme ho na náhradní díly, moje kára po čtyřech dnech opět jezdí. // 2. dubna jsem se na katastru stala oficiálně majitelkou svého bytu! // začínám mít peripetie se zubařkou, která by mi chtěla vytrhat půlku pusy, jen aby mi nemusela vyměnit plomby. trhá mi zub. zánět dásní, zánět dutin.

květen - asi docela pohodový měsíc. pomalu se schylovalo ke konci školního roku, čehož jsem se už nemohla dočkat, protože mi tak končila mise na střední škole. byli jsme už zabydlení v novém bytě. a naposledy jsme měli doma juniora. a odešla nám lednička, takže jsem peníze našetřené na novou kabelku zainvestovala do nové ledničky. smutné. // téra&wesi u nás. 

červen - badboy marodí se zády. už zase! končí školní rok, paráda! slavím třicetiny. a těžce to nesu. po pár dnech zjišťuji, že se nic nezměnilo a jsem zase v pohodě. plánujeme s badboyem společnou oslavu narozenin jako každý rok. poslední červnový víkend se stěhujeme na chalupu. 

červenec - na dva měsíce žijeme na vsi. // velká námořnicko-pirátská oslava mých třicetin a badboyových devětadvacetin. dostávám samé krásné dárky! mám nového zubaře, který mi dává do pořádku zuby. // ke konci července jedeme s badboyem na pár dní do českého krumlova. macovi se narodil druhý syn - rybařík. takže se několik dní docela dost slaví. // a přišla mi nová paletka od sleeku, kterou mi badboy slíbil k narozeninám. // čtyři roky s badboyem. // bořík slaví třetí narozeniny! // téra mi oznamuje, že čeká bábetko.

srpen - mám podruhé v životě růži na noze a tři týdny jsem zalezlá v chalupě a příliš nefunguju. za to hodně čtu, dívám se na filmy a seriály. začínám si hlídat pravidelnou stravu, a bílkoviny. a všechno začíná fungovat. // na konci srpna se stěhujeme domů.

září - jsme zpět doma, rozbíhá se školní rok. mám perfektní rozvrh. a plánujeme se výletování na podzim. také se těším, až z pultů zmizí školní potřeby a supermarkety obléknou vánoční háv. // houbaříme. a badboy v druhé půlce září zůstává doma se zády. na dva měsíce.

říjen - měsíc, kdy mám muže v domácnosti. tím padá návštěva osvětimi, krakowa a wroclawi. // zemřela mi babička. náhle. a mně se o tom stále špatně mluví/píše. dodnes s tím nejsem vyrovnaná :/

listopad - úžasná beseda s paní Medou Mládkovou a Jiřím Pospíšilem. jsem naprosto nadšená! // badboyovi schválil krajský soud insolvenci. // "šmírovací" rozepře a nejspíš konec přátelství s jedním z našich nejbližších. // brno a vídeň se sis&tonym. // badboy se v druhé půlce listopadu vrací do práce. na konci listopadu tomu jsou čtyři roky, co s badboyem sdílíme jednu domácnost. // poslední víkend v listopadu přijíždí clariss, nebyla u mě už přes pět let.

prosinec  - začíná můj nejoblíbenější měsíc v roce. hned na počátku prosince kupuji jedličku a zdobím ji. plánujeme silvestr u tonyho na chalupě. // drážďany s mum&sis. // a nějak mě všechno stresuje. potřebuji nějaký voraz. asi to volno.


jinak jsem si splnila letošní velké předsevzetí a mám radost! každý rok si dávám takovou metu - 52 přečtených knih za rok. letos jsem poprvé splnila! teď aktuálně čtu 54. knížku! pravdou je, že jsem ještě na počátku léta byla několik knih ve skluzu, ale tím, že jsem v srpnu marodila, jsem během měsíce přečetla dvanáct knih a tím se dostala dopředu. a od té doby čtu opět vesměs pravidelně. v březnu na mě padla depka ze severských detektývek a přestala jsem je číst, abych se k nim s koncem léta opět pomalu navrátila. dál čtu lágrovou literaturu - koncentrační tábory, židovská tématika, záležitosti z islámského světa. miluju roztomilé detektývky mc. beaton o agáthě raisinové. oblíbila jsem si evžena bočka. přečetla skvělou analfabetku. pár životopisných věcí. trošku poezie. zkrátka od všeho něco.

celé léto jsem dokola sledovala gilmorky, 2 broke girls a od září začala vycházet desátá série criminal minds. miluju maluju. // čím dál víc sleduju beauty blogy a úplně jsem propadla touze vlastnit všechno dobré kosmetickéh. haha.

v srpnu jsem upravila jídelníček - pravidelná strava a přidání bílkovin do svého téměř nemasového jídelníčku, podařilo se mi dát dolů osm kilo, což v pase znamenalo o dvě velikosti menší kalhoty, cítím se dobře, a byť nikdy nebudu žádný lunt, sama sobě se líbím, jsem spokojená a je mi fajn. byť cíl ještě další mám! lol. odezněly mi tak migrény a mám stále energii.

s badboyem nás čekají páté společné vánoce, letí to. // občas mě štve tak, že bych mu nejraději zapakovala tašku a poslala ho pryč, ale pak je zase zlatej a já se přestanu vytáčet. dvě horké hlavy v jedné domácnosti. chybí mi některé věci, diskuse o literatuře, filmech, chybí mi, že nemá touhu cestovat, ale na druhou stranu v tom neomezuje mě samotnou. a vidím, že ze spousty věcí je nadšenější, než býval. tak mě to těší. uvidíme, co a jak dál.

tak šťastné a veselé! téra




2 komentáře :

Alice řekl(a)...

zajímavá rekapitulace!

Magee řekl(a)...

Strašně to letí! Pěkné shrnutí