sobota 3. ledna 2015

so it is my so-called life.

včera jsem vylovila knížku, kterou jsem si den před tím štědrým zapůjčila v knihovně. jmenuje se kafe v pět. je to kniha povídek různých no name autorů a společné pro ně je, že v každém příběhu figuruje káva. byť ty povídky nejsou primárně o kávě, každá je čtivá a zajímavá. ráno jsem knihu dočetla. teď mě čeká kniha o schizofrenii. tyhle knihy ze života popisující nějaký zdravotní problém, mě moc baví, ačkoli ne vždy je to veselé čtivo. už jsem četla o slečně, která podstoupila transplantaci srdce, o francouzské matce, která měla rakovinu a bojovala o to, aby její čtyři děti byly umístěny do rodiny, kterou ona před svojí smrtí vybere, četla jsem o dívce autistce, nebo o ženě, která trpí alzheimerem, tak a tedˇmě čeká schizofrenie u malé january. // mám tu psí duo. navzdory tomu, že jsem je venčila po půlnoci, už o půl sedmé ráno dorotka podupávala vedle mojí postele, a tak jsme vyrazili i s boříkem do zimy. // večer vyrážíme na večeři s badboyem&sis&tonym. takže už dnes jedu pouze light-eating-day. včera jsem dělala k večeři omeletu pouze z bílků a tofu a musím říct, že mě bílky nenadchly, i když je to samozřejmě nejvíc zdravé. moc mě baví kuchařka ze svatojánu, pokud nejíte příliš maso stejně jako já, je to ideální pro vaše vaření. i když autorka stránky preferuje hodně veganské recepty, ty já taky můžu, ale často si je přizpůsobuju sobě. // taky jsem vytřídila opět šatník. resp. almárku jsem třídila na podzim, teď jsem se pustila do štenglu, na kterém mám navěšené košile, sukně, šaty, tuniky, kardigany a nějaké kabátky. zadupala jsem veškeré city a nostalgické vzpomínky a kupila to, abych to dnes odnesla do kontejneru pro diakonii. jsou to vesměs věci téměř nenošené, některé tedy nakoupené v sekáči, ale prostě to neunosím nebo to už není můj styl. nenosím áčkové sukně, příliš pestrobarevných věcí. tak jsem se zbavovala. ač si myslím, že už mám tak dva roky stále svůj monochromatický a jednoduchý styl, zbavování se věcí mě trošku zaskočilo, měla jsem pocit, jako bych měla spoustu zbytečností, které jsem nakoupila navzdory svému stylu. // dnes innsbruck. téra

btw slyšel jste někdo novoroční projev slovenského prezidenta andreje kisky? to se vůbec nedá srovnávat s tím naším prezidentským vánočním "poselstvím". chci mít také důstojného prezidenta! už jen tři roky!

2 komentáře :

Markéta řekl(a)...

Ta kniha s povídkami s kávou mě oslovila, může být hezky čtivá. Povídky mám ráda.

téra řekl(a)...

ta knížka se čte fakt sama! jsou to krátké a opravdu zajímavé příběhy. nechci tvrdit, že je píše sám život, protože jsou z velké části nereálné, ale není to žádné sci-fi :)