neděle 10. května 2015

prý empatická.

výlety mimo město mám čím dál radši. v pátek jsem to tu pobalila, vyzvedla badboye, na chalupě si připravili espresso a čekali i s mými padres, až dorazí ostatní. tony&sis, liška&david. a pak jsme grilovali a užívali si, že jsme spolu. a to jaro vonělo ve vzduchu, místy bylo cítit léto a nevadila tomu ani zima, která kolem desáté přiběhla mezi nás. // v sobotu dopoledne důležitá mise. jela jsem se nechat nově tetovat. oldschool kávový šálek, který stojí na dvou knihách. to, co mě přesně vystihuje a co miluji. je to mé páté tetování a zároveň je nejhezčí. byť závěr už bolel docela fest, byla to všechno paráda. příjemná atmosféra, povídání. tenhle kluk mě tetoval už podruhé a konečně si myslím, že jsem našla svého tatéra. a tak to má být. // pak jsem se sešla s rodiči a jeli jsme do bytu, kde léta žili babička s dědou. byla jsem tam od bábuščiny smrti poprvé. je to téměř sedm měsíců. už mi před pár týdny rodiče přivezli nějaké knížky a krásnou lampu. včera jsem si od ní odvezla celou sérii knih karla čapka z československého spisovatele, taky olgu tokarczukovou a spoustu další literatury. dohromady cirka třicet knih. a krásnou broušenou mísu. miluju věci s historií. v horizontu několika měsíců si plánuji do kuchyně sehnat nejen bytelný stůl, nejlépe sehnat rám a nechat si uříznout desku. takový, kde budu moc válet před vánoci těsto na cukroví, ale po večerech i cvakat do notebooku anebo s přáteli hodovat. moje představa židlí je taková, že tam budu mít dvě současné námořnické, které už mám, jednu trošku režisérskou a jednu transparentní plastovou. takovou všehosměs. mám ráda skandinávské pojetí bydlení, ale připadá mi, že upnout se jediným směrem je strašně snadné a nic to o člověku nevypovídá. často mě překvapuje, jak lidé dokážou bydlet. že je to pro ně jen místo, kde se můžou vyspat, najíst a o nic jiného nejde. mám některé kusy nábytku z ikei, ale musí odpovídat mému stylu, mému způsobu života. a základem je bílá, jak jinak. ale jsem odpůrcem, resp. spíše nejsem příznivcem, to je výstižnější, naprosté moderny. působí to na mě sterilně, a tak já žít nechci. mě musí obklopovat vzpomínky, knihy a troška té roztomilosti a ženskosti. babička s dědou měli v obývacím pokoji nad sedačkou obraz, na kterém je jakási hlavní třída, na ní tramvajové koleje a kolem činžovní domy. vše je jakoby rozostřeno. jako malá jsem si představovala, že je to naše hlavní třída, což je nesmysl, jelikož u nás tramvaje nejezdí. a pak jsem měla pocit, že by to také mohla být pražská ulice na poříčí. ale ani ona to není. ten obraz mi už nějaký ten čas vrtal v hlavě. a když jsme to tam vyklízeli, resp. brali si, co chtěli, protože strejda bude byt prodávat, pořád mi pohled utíkal k tomu obrazu. nechala jsem ho tam. a večer jsem se rozhodla, že u mě doma najde své místo. a tak mi ho naši dnes přivezli. &&& co ale dělat, když máte doma naprosto plnou knihovnu a na stěnách obrazy - vzpomínky z cest, nebo plakáty typu jsem princezna, vole. ?  vyklidila jsem celou knihovnu v ložnici, kde jsem měla jen tři regály knih, zbytek byly parfémy, psaníčka, kupička s kalhoty, kupička se šály/šátky/beanies, plastové krabice se spodním prádlem, papírové krabice se vším možným, šperkovnice, škatulky, ... sundala jsem i obrovské krabice ze šatní skříně a vyndala šanony a krabice z obýváku z malé skříňky. probrala to, roztřídila a do kontejneru odnesla dvě plné ikea tašky. a to jsem měla nedávno pocit, že u mě už není co vyhodit. nemilosrdně šla z domu kupa laků na nehty, čelenky a serepetičky, které nenosím, stohy papírů, patery kalhoty, diáře z let minulých, různé zápisníčky, krabičky od kosmetiky jakože jsou hezké, krásně jsem si vyrovnala do jednoho fochu v obývací knihovně sklenky na činzáno, které jsem si od babičky dovezla, do druhé knihovny si srovnala čapka a všechny ostatní věci tak, abych knihovny zcela nezahltila. obraz postavila na knihovnu v obýváku a myslím, že jim sousedství cestovatelských koláží a princezny svědčí. // teď se jdu dodívat na harryho pottera a vězně z azkabanu, který mám rozkoukaný od včerejšího večera. a ráno rozumná vstávačka. téra

Žádné komentáře :