úterý 29. září 2015

pro ty smutné oči jelení.

první pracovní den úspěšně za mnou. dvě hodiny mi opět odpadly. opět pozdě. opět zaplaceny. a opět jsem skončila s knihou nad kávou v jednom tamním podniku. z kábulu do marseille od nafi nassim. skutečný příběh afghánské ženy, dcery afghánského konzula a tádžičky, která vyrůstala v neobvykle liberálním prostředí. studovala ve francii, stala se zdravotní sestrou, měla tolerantního manžela a dvě děti. jenže pak přišel rok 1979, sovětská invaze a všechno bylo jinak. otec byl již po smrti, manžel odveden do vězení a syn časem zavlečen na studia do sovětského svazu. kdo nebyl ve straně, tomu hrozilo nebezpečí. nafi díky francouzským přátelům pracovala na univerzitě, na katedře francouzštiny jako sekretářka, šetřila peníze a pomýšlela na útěk. s dcerou se přes írán dostaly do francie, kde je však čekal náročný život. po čtyřech letech se nafi rozhodla dostat se do pakistánu, z tama pak do afghanistánu najít svého syna, který již v té době musel bojovat se sovětskými vojáky proti mudžáhidům, a dostat ho také ze země. což se jí nakonec podařilo. další silný příběh, který stojí za to přečíst. &&& pak tři dětské kurzy. mrzí mě, že kvůli jakési rodičovské nechuti k sobě navzájem, se nemůže jeden velmi šikovný hošík přidat k partě stejně starých dětí. pro mě je to dost patová situace, protože je strašně šikovný a současná skupinka mu brání v rozletu. hledám jinou alternativu. ||| cesta domů. všechny resty. vystavování faktur. rychlá příprava na zítřek. vana. a manželské etudy od heleny a michaela třeštíkových. bavilo mě to sledovat v televizi, baví mě to teď i číst. ||| zítra ranní káva u marcelky. moc se na ni těším. a hlavně dostanu prvních šedesát stran dětí arbatu. v pondělí telefon. nezačala jsi to ještě číst, viď? já jen, že je to z antikvariátu, nějak se mi to rozpadlo a prvních šedesát stran mám doma a zapomněla jsem ti je dát. tak je zítra dostanu. nesnesitelná lehkost bytí se mi nesnesitelně vznáší nad nočním stolkem a nemám tu správnou slinu a náladu. a tak čtu všechno kolem. ||| na zítřek si musím připravit kuskus do krabičky a před šestou ráno vstávačka. ale je to středa. a to se zvládne úplně všechno. téra

Žádné komentáře :