sobota 28. listopadu 2015

once more. aneb skijumping.

našla jsem u našich takovou svoji sběratelskou bibli. přiznávám, že jsem nejdřív přemýšlela o tom, že ji vyhodím, ale naši přísně zasáhli. a dnes jsem si ji vzala. a bylo mi šíleně líto, že mě vůbec napadlo, tohle veledílo vyhazovat. posvátně jsem jím listovala a vzpomínky se vracely jako bumerang. skoky na lyžích. moje pubertální sběratelská a sledovatelská aktivita. od mala jsem sledovala skoky na lyžích. ve třinácti jsem se při sledování olympiády v naganu zamilovala do dvou borců. jeden z nich byl andreas goldberger, druhý pak náš michal doležal. sbírala jsem naprosto všechno, co vyšlo v novinách o skocích na lyžích. byť by šlo jen o minizmínku. ta bible, to je několik sešitů áčtyři slepených k sobě a plných novinových článků. a nechybí také autogramy, protože já tuhle svoji úctyhodnou sbírku vozila několik let i  na mistrovství republiky, světové poháry či mistrovství světa. a tak jsem se dnes přiblble usmívala nad podpisy nejenom tehdejších českých borců, ale hlavně světových skokanských hvězd. goldberger, hannawald, schmitt, malysz, ammann, ahonen, mateja, ljokelsoy, romoeren, jussilainen, funaki, ... a mnoho dalších. ale i dnes již zesnulého legendárního německého trenéra reinharda hesse. jiřího rašky, zdeňka remsy, pavla ploce, jaroslava sakaly, františka ježe, ...i když ty klikyháky bych nemusela být schopna po letech identifikovat, vzpomínky se neuvěřitelně vracely a já hned věděla, jaký podpis komu patří. prý mám ještě u našich kupu alb plných fotek, ty jsou ve velké krabici, kterou prý taťka probere a alba mi předá. někde mám i kšiltovku, kterou mi dal martin schmitt. podepsal mi ji adam malysz. lol. nádherně jsem si zavzpomínala. tehdy jsem se mohla, co se týká informací, spolehnout pouze na tisk a teletext. internet byl u nás v plenkách. a přesto jsem toho věděla tolik. v dnešní době startovní pole příliš neznám, byť skoky stále po očku sleduju. a fandím našim kometám. tak vzhůru do nové sezony. téra

Žádné komentáře :