úterý 8. prosince 2015

bilancování 2015.


myslela jsem si, jak bude jednoduché bilancovat rok 2015, ale opak je pravdou. spoustu věcí si vůbec nevybavuji, nepřipadají mi nijak zásadní, a přesto mám pocit, že tenhle rok byl jeden z nejzásadnějších vůbec. asi to vezmu postupně po měsících, abych sama sobě připomněla, jak to šlo, co se dělo/stalo. so go ahead!

leden. probouzím se na tonyho chalupě v orlických horách po relativně klidném silvestrovském slavení. sepisuji si body, kterých se chci v roce 2015 držet. omezit internet. no way. přečíst 52 knih. to dodržím. čtu 51. knihu a ještě není konec roku. budapešť, krakow, osvětim, wroclaw, moře. nic z toho. víc filmovat. to jsem, myslím, také nedodržela. bylo to velmi podprůměrné. dodělat kuchyň. splněno. nadvakrát. ale splněno. být systematická a lépe si rozvrhovat čas. to jsem, troufám si tvrdit, zvládla. byť lelkování je stále mojí slabou stránkou. naučila jsem se plánovat pracovně, nezbláznit se. stíhat všechno v termínech. a funguje to. mít stále ráda svoji práci. do puntíku platí. teď trošku marnivý bod. pořídit si další pouzdrové sukně, rtěnku od chanel a designerskou kabelku. hele ne, no. pouzdrovku ano. rtěnek kupu, ale žádnou šanelí. a stejně tak jsem si nekoupila ani korse ani dkny. ale koupím. pokračovat v dodržování pravidelné stravy. to je tak fifty-fifty. hodně přemýšlím nad tím, co jím, ale svačiny opět flákám. alespoň ty odpolední. víc šetřit. tam jsem asi stále stejná. šetřím. ale nepřeháním to. mám vždycky finanční rezervu, kupku, kam můžu sáhnout a když to není vyloženě nutné, dělám, že ty peníze nemám. víc vařit. to jsem splnila určitě. hitem letošního roku se pro mě stala červená řepa - polévka, pečená řepa, řepové karbanátky - znovu hokkaido a batáty. zároveň zkouším různé nové zdravé recepty a baví mě to. žít okamžikem. nejsem si tak jistá. stále něco plánuju, stále se na něco těším. nerozčilovat se, nestresovat se tolik. tohle je u mě jako na houpačce. vždy budu stresař a nikdy to nezvládnu odbourat. dávat si pozor na lidi. stále se snažím, stále se učím. 

tak s tímhle vším jsem si vyšlápla do roku 2015. || v lednu se mojí oblíbené dvojici téra&wesi narodila holčička a na světě hned bylo veseleji. || začala jsem používat přírodní šampony. || divadelní představení la putyka. boží prostě.

únor. z neznámého důvodu jsem se zamilovala do sarajeva, záhřebu a lublaně a zatoužila tam jet. jako prozatímní náplast jsem si začala v knihovně hledat literaturu o těchto městech, hlavně o architektonických skvostech. taky jsem se zamilovala do toyen. a přijela za mnou na víkend péťa, prokavárnovaly jsme ho a navštívily babiččino údolí. || cesta s liškou do brna a pocit, že potřebuju klobouk.

březen. přesně rok, co bydlíme ve vlastním bytě. || viděla jsem úžasné divadelní představení deštivé dny s davidem švehlíkem a richardem krajčem. standing ovation. dokonalé ztvárnění! || další úžasný kulturní zážitek v místní knihovně kabaret ekg o lásce a krizi v podání jaroslava rudiše a igora malijevského. || další skvělé představení - muzikál kabaret v podání pardubického divadla. || čuču na víkend zase u nás. po dvou letech v rumunsku přijela sem k nám na severo-východ. skvotování v pěti lidech a dvou psech v naší posteli. a poprvé grilujeme na chalupě v tomto roce. || americký konvoj projížděl přes hraniční přechod v našem městě. byl to silný zážitek. příjemní, ochotní američané potěšeni zájmem místních. člověk byl na chvíli pyšný na to, že češi jsou vesměs asi opravdu úplně normální. a že kreténů zase tolik nebude. (byť poslední dobou zase pochybuju)

duben. poprvé v klodzku. tedy podruhé. ale poprvé šlo jen o nákupní centrum. a krásná katedrála ve vambeřicích. || udělala jsem si nákupní stopku na celý měsíc. (kosmetika). || cesta do brna opět s liškou. pár věcí přeci jen pokoupeno. nikoli kosmetika. || festival jeden svět. || čarodějnice slavíme na chalupě. začíná sezona. 

květen. všechno mě už dlouhodobě doma sejří. jedu do prahy k čuču. potkám se tam s ním a ztratím hlavu. nutno podotknout, že jsem byla vším tím z domu tak načnutá, že asi nešlo tak o něho, ale o to, že se ke mně najednou někdo choval úplně jinak. || měsíc, kdy jsem zlomila svůj osobní rekord v kávě. a bohužel i v cigaretách. || ms v hokeji v české republice bez medaile. || nechala jsem si udělat na ruce nové tetování.

červen. víkend v praze. s ním. pauza s badboyem. stěhování se na chalupu. totální chaos v životě. narozeniny ve velmi poklidném duchu. život jako vlk samotář. začíná mi poustevnické léto.

červenec. hned první dny léta dostávám růži do nohy. takže si marodím. a pak si stejně připadám jako lev v kleci. mám pocit, že všechno je špatně. a chybí mi badboye. a zároveň nechybí. to je logika. hodně čtu. stanu se expertem na dallas - nové díly. jsem kovaná v kriminálkách. starám se o psy. nesoustředím se téměř na nic. občas hraju tenis, jedu na kole, plácám badminton. trhám třešně a přemýšlím o životě.

srpen. jedeme s liškou do prahy na víkend. na ten, kdy je největší vedro za posledních tři tisíce let asi tak. moje oblíbená barva je černá. jak jinak. ale užíváme si náplavku. velkou terasu u bodlinky. i ty památky. || víkend kdesi u vodňan. s badboyem, jeho sis a jejím přítelem. nová dimenze. bydlíme totiž v chatce v kempu. to je pro mě, fajnovku, dost hardcore situace. ale zvládám. hraju žolíky a sama nevěřím, jak se to zdá všechno jednoduché. || opět cesta do prahy. lámu klíček v zámku. přijíždí on i badboy. badboy mi pomůže a já vím, že tak to má být a bude zase dobře. večeříme u kate&chandlera na terase, odjíždíme neplánovaně o x hodin později. badboy si cestou u rodičů balí věci a vrací se ke mně. #happyend || romeo&julieta v rámci barokního festivalu na kuksu. v sýpce, kde se narodil albrecht z valdštejna. || sis se po x letech stěhuje z brna sem. 

září. začínáme. zase práce. konečně. uf. || s míšou kupujeme letenky do londýna na konec října/začátek listopadu. || další nové tetování na ruce. (na levé ruce mám už čtyři.)

říjen. praha. výstava toyen a také kamila lhotáka v sovových mlýnech. vidím se s goli. čuču. martou. || odlet do londýna. nejvíc terapeutický výlet, jaký jsem kdy zažila. a který jsem zrovna nejspíš potřebovala. vypnula jsem, zapomněla jsem na čtyři dny totálně na práci, starosti, povinnosti. skvělá společnost, samozřejmě. 

listopad. přílet z londýna. hlasivky pryč. || nová podlaha no.3 v kuchyni. konečně! začínám se těšit na advent. pouštím se do nákupu dárků. || vidím se po letech s policistou. || angína. || a plány na další rok. 

prosinec. jen pár dní je zatím ukrojeno z měsíce prosince. sestřenici se narodil druhý syn. těším se, až se s ním seznámím. || prosinec je v práci už takový slavnostní. 18. prosince jdu naposledy. || zítra jedu pro stromeček a budu zdobit. || viděla jsem se s důšou, bylo to žůžo. a do konce roku mě čeká ještě spousta dalších milých posezení a zážitků. bankovní večírek. badboyův pracovní večírek. praha. besídky s přáteli. 

pořád mám stejné přátele, jen je mi letos ještě blíž míša a goli. || stále hodně čtu. ráda plánuju. občas trošku blázním. miluju instagram. svého boříka. badboye. svůj byt. rodinu. i práci. 

snad bude rok 2016 plný na zážitky. cestovatelské. osobní. přátelské. užijte si ho! téra


2 komentáře :

Magee řekl(a)...

Vsechno jsem prubezne cetla behem roku a nemuzu uverit ze uz je to fakt rok stary...
Jsem rada,ze se vsechno dobře vyresilo.
A moc Ti dekuju za pohled, dorazil minuly tyden a udelal mi radost.
Rada bych ti oplatila, ale nevim kam

téra řekl(a)...

Rok 2015 utekl snad ještě rychleji, než jakýkoliv předchozí. Zítra jdu na večírek, na kterém jsem byla i loni a hrozně jsem se na něj těšila. Těžko věřit, že utekl celý rok. // Jsem ráda, že pohlednice dorazila. A neposílala jsem jí proto, abyste se mi museli za to revanšovat! jen jsem zjistila, že mi to dělá radost rozesílat čumkarty :)