pondělí 25. ledna 2016

hello everyone.




dva filmy, které jsem dnes viděla. první jsem zmiňovala v dnešním postu. druhým filmem je the danish girl. včera jsem ho viděla co by trailer v kině před filmem lída baarová a věděla jsem, že ho musím vidět! eddie redmayne se na roli malíře einara/dívky lili hodil. mně přišel takový dívčí už v teorii všeho. má tak jemné rysy, že pro ztvárnění hrdiny/hrdinky nemohl být vybrán nikdo lepší. není to asi film pro každého. v dnešní společnosti, kde vládnou předsudky vůči lidem různého typu, nedopadne tenhle film na tu správnou půdu. námět byl neskutečně dobře zpracován. všechno bylo decentní, jemné, něžné až dechberoucí. obrovský obdiv patřil malířce gerdě, půvabné manželce einara. její ohromná podpora, síla, krása, ... 

a dva literární tipy. jeruzalém - rok v rozděleném městě. komiksové zpracování knihy. guy delisle je autorem. zjistila jsem, že se dostanu i animovanému příběhu pchjongjang, kde autor strávil nějaký čas. a začala jsem číst knihu psáno ve hvězdách. zase troška toho islámu a tradic tohoto náboženství. dohodnuté sňatky. || téra

Žádné komentáře :