čtvrtek 22. prosince 2016

takové bezvýznamné ohlédnutí.

rok 2016 byl především rokem kosmetiky. řekla bych. masírka jménem instagram na mě měla velký vliv. všechny ty krásně naaranžované kosmetické pičičandičky na mě povykovaly, že bych je měla také vyzkoušet. a tak jsem z lednového stavu jedné tvářenky poskočila na finální stav tvářenek šestnáct. několik rozjasňovačů, bronzerů, pudrů. cca třináct mejkapů. několik paletek očních stínů. kupa mono stínů. čtyři řasenky. kolem padesáti rtěnek. mraky štětců. krémů a krémíčků. čeho jsem se naopak ráda zbavila, byly laky na nehty. těch mám vskutku málo. rudý, tmavě růžový, černý, vínový a nude. a čau. na začátku roku jsem byla ochotná dát za kosmetický produkt maximálně dvě stovky. teď už asi nemám ani limity. dostala jsem paletku naked 2 od urban decay od kamarádky alice, the balm matt trimony od badboye, koupila jsem si too faced peach a lorac pro. mám pár drogérkových - sleek, makeup revolution, gabriella salvette, avon. před pár týdny jsem přistoupila k zásadnímu rozhodnutí. že nebudu slepě nakupovat tvářenky a mejkapy jen proto, že jsem na ně zvědavá. ale že toho mám tolik, že to zkusím spotřebovávat, a nebudu-li nakupovat některé kosmetické věci v drogérce jen proto, že to stojí pár kaček, koupím si letos svůj vysněný makeup od narsu. a tvářenku a rtěnku od chanelu. to je klasika. || sama mám ale pocit, že to najednou začalo zajímat i ženy kolem mě. moje sestra se taky velmi záhy pustila do kosmetických nákupů, produkty od nyxu vlastnila snad dřív než já. k narozeninám či jmeninám se obdarováváme kosmetikou. o mojí kamarádce bárbí ani nemluvím, ta je stejně pošahaná jako já. ale třeba i liška začala projevovat větší zájem. 

letos jsem chtěla vidět pár míst. něco se mi poštěstilo. chtěla jsem mnohem více poznat polsko. máme ho vážně za humny. navíc mi připadá, že češi se obecně o polácích vyjadřují dost pejorativně, což se mi nelíbí. || před více než dvaceti lety jsme byli s našima na dovolené v polsku u moře, v městečku rewal. navštívili jsme i štětín, ale vzpomínky jsou pouze kusé. letos jsme s mým dívčím gangem - míšsou&háňou - vyrazily do waršawy. psala jsem o tom na konci října. minulý víkend se sestřenicí poprvé do wroclawy, která je od nás daleko stejně jako praha, takže vlastně blízko. lol. a dnes s mum do klodzka, byť jen na nákupy. v klodzku jsem byla s rodiči loni na jaře, kdy jsme prochodili i centrum a dali si v milé kavárničce u kamenného mostu výbornou kávu, a pak se vydali do wambeřic, kde je obrovský kostel a křížová cesta. definitivně bych chtěla na sever polska - gdaňsk, gdyně, sopoty. do krakowa a osvětimi. do lodže. || s mamkou jsme dnes vyrazily na malé nákupy. koupila jsem si konečně černé kožené rukavice. dostanu je od badboye pod stromeček. také malý arzenál ziaja kosmetiky, je to vážně za pár korun - sobě dvoufázový odličovač, krém na oční okolí a intimní mýdlo. pak jsem koupila dáreček badboyově mamušce. markét jsem koupila v mohitu vánoční dárek. tenhle obchod, stejně jako sinsley, mě nadchl. správně bláznivý. i mně minimalistce se tam líbilo. jinak jsem ale po oblečení nekoukala, spíš jsem dělala doprovod mamce. mám v hledáčku pouze černé body, na jaro bombera či křivák, a nějaké tenisky. jinak jsem vůči módě nějaká imunní. mám, co potřebuji. stejně jako u kosmetiky mě přestalo bavit kupovat něco jen proto, že je to levné. máme s badboyem dohromady jednu skříň. a stačí to. netvrdím, že nepraská ve švech, ale to proto, že nejde o žádnou velkou skříň. 

dnes den dobrých skutků. ten můj, že jsem šla do copy centra a měla jsem chuť jim přinést jmelí. a tak jsem tak učinila. a udělala radost. a další dobrý skutek byl učiněn mně. rozhodla jsem se na poslední chvíli, že koupím taťkovi k vánocům ještě jednu knížku. od anny bolavé do tmy. zrada, neměli, vyprodáno, objednat se nestihne. a najednou jedna z paních prodavaček pravila, že si den předtím jednu koupila. ne pro sebe, ale jako dárek. ale ne k vánocům. potřebuje ji až někdy v lednu. takže ji zítra přinese zpět do knihkupectví. vzali si tam na mě kontakt a zítra si pro ni jdu. jak milé. a hned na to jsem potkala tři muže zákona se samopaly a naběhla mi husí kůže. 

máme ozdobený stromeček - už dva týdny. dárky pod ním zabaleny. vše k štědrovečerní večeři nakoupeno. vcelku náhodně, když jsme jeli jen pro pečivo. takže se zítra stavím jen pro pár věcí, abychom vydrželi přes svátky. dnes jsem koupila dva tataráky na zítřejší dlouhonoční mecheche, které skončí v devět, a pak přecházíme se sis k našim, kde už bude knihovnická rodina a budeme pokračovat. 

tak krásné a třpytivé vánoce! téra

Žádné komentáře :