úterý 8. srpna 2017

je mi parádně. dítě mi lítá v bříšku jak splašené, je vzhůru v nejroztodivnější denní či noční dobu, začíná mě slušně kopat, a ono je to fajn. byť se rozčiluju nad tím, jak mám vlastně spát? zítra začínám znovu lymfodrenáže. udržovací. jednou týdně. do porodu. ale už jen na zádech. glykemie mi lítá, jak se jí zachce. tzn. chvílemi úplná pecka. a pak najednou spodní hranice zbytečně vysoká, a já nevím z čeho proboha. dnes jsem měla slušnou hranici po ránu. potěšilo mě to. a tak jsem si ke snídani dala plátek fit chleba s žervé a třemi plátky rajčaty, a glykemie vyskočila o 0,7, proč? co míň už bych měla sníst? jasně že jsem zkoušela nechat tělo i hladovět, ke snídani rajče a paprika, a jak šla hodnota dolů. že mi bylo špatně? to vem čert. pak káva se sojovým mlékem místo svačiny a hodnota šla ještě níž. a já se tetelila blahem. a pak to se mnou málem švihlo, jak jsem byla bez energie, bez cukrů a hladová. nějaký kompromis musím najít. stejně se bojím, že nesnížím-li permanentně tu hodnotu na lačno, inzulin mě nemine. a přijde mi to hrozně nefér. dívala jsem se na jednu diskusi na internetu, a tam ženy psaly o tom, že mají po jídle hodnotu třeba mezi 8-10. já mám maximálně do šesti, což je jen pár desetinek od zdravého člověka. ale spodní má být na lačno na 5,3, a já se pořád pohybuju v rozmezí 5,4-5,6. někdy se mi podaří dostat se i na 4,5, ale nejsem schopná z jídelníčku, byť si všechno zapisuju a vážím, vyčíst, co ten pokles způsobuje a co ne. jednou na nějaké jídlo reaguje tělo v pohodě, jindy glykemie vyskočí. vím, že třeba mléko mi glykemii zvedne, a tak jsem přešla na rostlinné mléko. zcela upřímně, značka alpro mi připadá nedobrá. jediné, co mi chutná, je sojové banánové v malé krabičce, ale to bych také neměla kvůli cukru. a mandlové je kekel. už jsem to prubla podruhé. kauflandí značka je maličko lepší. ale stejně teď čekám, až se mi vylouhuje kokos a půjdu si udělat svoje, abych si mohla k obědu udělat tofu na kari s kokosovým mlékem a rýží. další věc je příjem vápníku. omezila jsem mléčné výrobky, a téměř nejím maso. a zjistila jsem, že mi na jedné stoličce praská sklovina. takže zase půjdu sondovat to lékárny, co by mi tak mohlo pomoci. je to prapodivné tohle hlídání všeho.

čtu loutkáře. ta knížka mi přijde trošku ujetá příběhem, ale z hlediska jazyka, lingvistického vědění a různých etymologických roztomilostí se mi to líbí moc. musím to ovšem dnes dočíst, abych mohla do čtvrtka přečíst dívka v ledu. a ve čtvrtek si mám v knihovně vyzvednout novou knížku anny bolavé. moje čtenářské tempo je poměrně slušné. filmové už mnohem méně. || dnes je můj highlight dne ten, že vezu sis s rukou v sádře ke kadeřnici do města, a pak si spolu nejspíš zajdeme na kávu. my prozatímně nepracující ženy máme zvláštní topky dne. navíc jsem dnes šla do drogerie pro barvu na vlasy a do zdravé výživy pro tofu, a půl hodiny jsem se malovala a žehlila si vlasy. a vyšla si v těch téměř nejparádnějších botách. protože jinak bych určitě zůstala v tríču na spaní a měla pocit, že nedělám lautr nic. || jdu se pustit do dodělávky kokosového mléka a přípravy oběda. těším se, že snad od zítřka se má pokazit počasí, troška toho deště, což by znamenalo, že v sobotu či v neděli můžeme vyrazit na houby. téra

2 komentáře :

Pavla Křemenáková řekl(a)...

Lačná glykémie mi spadla dolů, když jsem začala jíst druhé večeře (povětšinou kefír nebo 3-4 lžíce jogurtu). A cokoliv od mléka ke snídaní cukr taky žene nahoru, ideál je obyč máslo.
Ale ono je to stejně asi člověk od člověka, každej bude reagovat jinak. Držím palce!

téra řekl(a)...

Ahoj,druhe vecere dodrzuju.Zkousela jsem je i vynechat,ale ani jedno na me moc nefunguje.Ale pravda je,ze jsem nezkousela kefir.Zkusim!A dekuji ☺