sobota 24. února 2018

trhá mi srdce odmítat kurzy. vědět, že minimálně do prázdnin jich kupu nedám. a vlastně jsem si jistá, že to ani od září nebude lepší. v září už bude luka téměř devítiměsíční kluk, který bude čím dál víc zvědavější na okolní svět, nebude za mák ochotný prospat den a já se mu budu chtít věnovat víc a víc. už jsem se i nějak smířila s faktem, že za dva roky si budu muset zase získávat klientelu a nebude to asi tak samozřejmé jako doposud. byť i cizí lidé stále dostávají někde můj kontakt a poptávají. pro mě by bylo úplně nejlepší mít jeden den, kdy bych poskládala osm hodin výuky, odučila a zbylých šest dní měla volno. takhle to mám rozcmrndané. zatím jeden kurz ve středu. dva ve čtvrtek. dva v pátek. od března se začnu vídat na jednu hodinu s mým spolkem třech starších dam, kdy máme anglickou konverzaci nad kávou a čajem po ránu. naštěstí jsou tak úžasné, že budu-li potřebovat operativně s časem a dnem hýbat, nejsou proti. a odpustí mi případné zrušení lekce. a teď jsem kývla na návrat k jedné své studentce. za ta léta, co se známe, máme už hodně přátelský vztah. chodíme si i jen tak na kávu. a tam jsme domluvené velmi operativně. když badboy bude doma rozumně, dáme si vědět a sejdeme se na angličtinu nad kávou. od dubna budu mít dvě hoďky za sebou svých dětiček, které učím už šest let, v mateřském centru. samozřejmě kdyby tím měl luka nějak trpět, nebudu to dělat. ale já budu spokojená a věřím, že tím pádem i on. často přemýšlím, kdy se dětem začíná číst a tak. já to teda ještě nedělám, říkala jsem si, že počkám na konec třetího měsíce, což bude za necelý měsíc. hodně mu zpívám, protože se u toho směje. mám repertoár anglický i český. nejvíc se směje u písničky kozel od jarka nohavici, ale jedu i čuníky. z anglických báječně umím baa baa black sheep, wheels on the bus a old mac donald. haha. jednou jsem mu v zoufalství, kdy byl hodně uplakaný pěla i na okoř je cesta a před chajdou až oheň bude plát. co bych všechno pro to dítě neudělala. lol. 

moje předsevzetí, že teď už budu ten hokej sledovat, padlo hned v pátek. nemohla jsem tušit, že zápas bude probíhat zrovna v čase mých anglických kurzů. a tak jsme měli alespoň takové to online vysílaní na idnesu a kontrovali skóre. ještě včera v poledne jsem byla přesvědčená o tom, že si to dáme o zlato s kanadou. za prvé jsem neměla vůbec pochyby, že poté, co rusy porazili nepostupivší slováci, porazíme je také. a nenapadlo mě, že němci, kteří přešli přes švédy, by měli vyřadit právě kanadu. ve čtvrtek jsem odjížděla od našich do školky a dost mě překvapila na radiožurnálu informace o dvoubrankovém vedení němců nad týmem tre kronor. cestou ze školky k našim byl stav srovnán na tři-tři. a když jsem pak dorazila domů, zjistila jsem, že semifinalisty jsou němci. o to větší šok to byl, že vyřadili kanadu. jasně byla to evropská kanada, nikoliv nhl, ale i tak. a budu jim těžce fandit ve finále. já dnes ráno měla budík nastavený na ester. ale ve čtyři jsem už lučku kojila, pak dokrmovala, a hotovo jsme měli ve třičtvrtě na pět. ještě jsem k němu ulehla, ale už jsem nespala a po zazvonění budíku se přemístila pod deku na gauč. myslím, že jsem byla nervoznější než samotná závodnice. a dopadlo to. příští olympiáda už může prý obsahovat jen jednoho sportovce z české strany. já bych byla pro, aby se ester naučila skákat na lyžích za muže. 

dnes jsme se dopoledne s lukou prováleli. já si u toho četla. zbývá mi ještě cca šedesát stránek knížky a bylo jitro. čekám, co z toho vyleze, připadá mi to takové nezáživné. ale dočtu to. samozřejmě. a pak na mě čeká od miloslava macka pokračování knihy saturnin. || jo a chci si pustit vražda v orient expresu. || a moje dva reálné kulturní plány? na konci března v naší knihovně beseda s úžasným jiřím hájíčkem. v dubnu pak v jedné sousední knihovně beseda s alenou mornštajnovou. a dnes jsem od mamky zjistila, že v praze je výstava hyeronymuse (hyeronyma?) bosche. mamka s kamarádkou na ni jedou ve čtvrtek. vím, že to za měsíc v praze nestihnu a nezvládnu, protože pojedeme na den s badboyem a lučkou, ale až si tam vyrazím v dubnu, tak bych na ni moc ráda zamířila. téra

Žádné komentáře :