čtvrtek 6. září 2018

školní rok se rozběhl. začínám polehounku. v pondělí jeden kurz nad kávou. odpolední dětské kurzy se ještě nekonaly. bylo by to dost drsné hned první školní den. úterý mám volné standardně. a ve středu jsem už jela do jedné mateřské školky. 13 dětí, z toho 11 kluků, to jsem měla naposledy před pěti lety a byla to slušná divočina. lol. od příští středy i druhá školka. dnes mám dva kurzy pro seniory, zítra jeden. a ještě mě čeká od příštího týdne jeden individuál. podtrženo, sečteno, devět lekcí týdně. to jde. luku dnes čeká premiéra. se seniory se zná. jenže ještě v červnu byl ještě miminko, co si během hodin prospávalo ve vajíčku, kdyžto teď už je to holomek, co většinu času někde leze, něco kutí, po něčem pátrá. tak dnes pátrací premiéra. odpoledne mu chci zajet koupit ještě jednu podzimní/zimní čepici do pepca, která kupodivu nehraje patnácti barvami, proto toho chci využít. a chci mu vybrat pár hraček. totiž, v úterý jsem byla na vernisáži výstavy mamčiných obrazů, bylo to v místní knihovně, mezi zástupci mimin tam byla ještě o rok starší holčička než je luka, která se jmenuje lízinka. no a vyfasovali tam na zem krabici s autíčky. luka seděl na koberci, vyndával si autíčka z krabice a ani nedutal. takže ne, nekoupím mu flotilu aut, ale chtěla bych mu koupit něco smysluplného na hraní. // jde na mě podzimní únava, často a ráda bych spala. jsem jak medvěd. ale moje dítě má jiný režim, takže často nespím přes den. večer chodím dřív. // duolingo mě naštvalo. přes léto, protože jsem nebyla doma a v telefonu nemám bambilion dat, jsem němčinu dělala ve své cvičebnici, nikoliv na jejich webu. a to, co jsem už měla splněné, mi tak stornovali. nechtěla jsem ovšem dělat němčinu od začátku, a tak jsem si vybrala rozřazovací test. a protože neznám v němčině zeměpisné názvy, nevím, resp. teď už vím, že amerika se píše v němčina s K a ne s C jako v angličtině a další roztomilosti, prostě mě to zase prsklo k začátečníkům. přitom gramatiku, časování sloves, mi to nemohlo ani trošku vytknout. a tak kvůli tomu, že nevím, jak se německy píše amerika a že bayern je anglicky bavaria, jsem na úplném začátku. asi zkusím rozřazovací test znovu. pokud to půjde. // čtu jakousi japonskou knihu vetešnictví pana nakana, která je ověnčená kupou cen, ale mně se nějak nejde začíst. čekám, až mi přijde z knihovny avízo, že tam na mě čeká jepice a ještě nějaké ty detektývky. a taky politologie od andrew heywooda, to abych se během rodičáku nestala úplnou dýní. už teď občas hledám slova. // no nic, jdu si namalovat na obličej omítku. nachystat všechny věci na angličtinu. resp. výuka připravena, ale věci mého luky. mléko. plíny. hračky. dudlík. všechno, co nám ulehčí následující tři hodiny. amen. téra

Žádné komentáře :