neděle 16. prosince 2018

každoroční bilance roku 2018. byl to docela hutný rok. na zážitky. intenzivní co se týká života s lukou. kombinace mateřské a práce. troška cestování. hodně čtení. 

leden. sžívání se s lukou. narodil se těsně před vánoci, takže v lednu byl opravdu mini. překvapivě byl a stále je báječný kluk, který krásně spal a spí. v lednu jsem ho kojila a doufala jsem, že mu to je jen ku prospěchu. v jeho pěti týdnech ho jeden večer hlídal badboy, já odstříkala mléko a vyrazila na narozeninovou dámskou jízdu. 

únor. luka nepřibíral. v osmi týdnech měl pouhá tři a půl kila, takže k mému mléku přibylo ještě to umělé. únor byl zároveň měsícem, kdy jsem se vrátila učit angličtinu do školek a do knihovny pak seniory. život se mi tak nějak znormalizoval. sice ten čas strávený s ním miluju, ale zároveň se potřebuji nějak realizovat. když jsem ve školkách, hlídá ho moje mamka, jinak je se mnou. 

ty jo, vůbec se mi to nechce psát po měsících. takže to udělám jak takovou celoroční bilanci. bylo by to totiž jen o lukovi, času doma, a to je všechno. // takže. na to, že jsem měla doma miminko, udělali jsme si několikrát výlet do prahy, byla jsem s ním vlakem ve vídni, na víkend v krakowě. na výletě v drážďanech, ve wroclawi, ale třeba i v klodzku. já sama jsem si v listopadu odletěla na pět nocí do londýna a strašně moc jsem si to užila. navštívila jsem v drážďanech konečně galerii zwinger, kterou jsem si tak moc přála navštívit už několik let. v lukově životě byl zásadním měsícem červenec. alespoň teda pro mě. začal definitivně lézt, sedět i chodit kolem nábytku. měsíc předtím absolvoval operaci ouška. narodil se s malým výrůstkem na oušku. pouze kosmetická vada, v půl roce byl na odstranění. // přeci jen se mi podařilo navštívit šest divadelních představení. přečetla jsem 72 knížek, nebyla ani jednou v kině. // začala jsem opět trošku kouřit, občas ponocovat ve společnosti a chodit domů nad ránem, když hlídá badboy. // nakoupila jsem si pár skvělých kosmetických kousků, zredukovala ještě více svůj šatník. strávili jsme léto na chalupě. na konci srpna se pak vrátili zpátky domů. // koupili si domů nový gauč, další regály na knížky. lučkovi, který do té doby spal v posteli u nás a přes den v košíku, postýlku. // v srpnu lukovi vyrostly první zoubky. a při mé domácí absenci, kdy jsem si vyrazila do londýna, začal v necelých jedenácti měsících doma chodit. // teď, za pět dní, mu bude jeden rok. žádnou pártošku neplánujeme. udělám mu malý dortík  piškot, zakysanky a jahůdek, on se v tom porochňá. otevře si dáreček, uděláme si společnou fotku a necháme ho mým rodičům poprvé na noc. abychom šli s badboyem zapařit. takovýhle jsme my rodiče. lol. // tak jest. téra

Žádné komentáře :