úterý 22. června 2010

neradovat se na své narozeniny?

dnešek bych nejraději zaspala. je to poprvé, co skutečně nemám náladu slavit svoje narozeniny. těším se, že to všechno nějak zapiju v sobotu, pokud bude za co a tak vůbec. xxx včera jsem se pustila do vytváření životopisu na českých portálech nabízející různá zaměstnání. všude chtějí praxi nebo jiné dovednosti, které já nemám. poprvé jsem překonala své sebevědomí, které je v těchto věcech asi tak na bodě nula a do kolonky angličtiny jsem napsala "výborně". nevím, co pro ně znamená výborný, ale "jen" pokročilý už po těch letech fakt snad nejsem, anglicky mluvím v podstatě plynule, teď za poslední rok, co nejsem na angličtině, tak gramatika začala pokulhávat, tak jsem si naordinovala na každý den dvě hodiny english, stáhla si cae poslechy a testy, vytáhla knihy a hurá do toho. když by se nenaskytlo do konce léta nic smysluplného, asi bych zkusila učit na jazykovce. nejsou to špatné peníze a práci s lidmi mám ráda. sice ráda tvrdívám, že jsem pravičák jak sviň a že postrádám sociální smýšlení, ale vnitřně vím, že to tak není. i věštec mi v sobotu povídal, že mé sociální cítění a smýšlení je silnější než u většiny lidí. mnohokrát jsem přemýšlela o práci, kde bych mohla pomáhat s integrací cizinců, ale i romů do naší společnosti. mnohokrát jsem projížděla stránky červeného kříže. mnohokrát jsem pátrala po různých možnostech, jak někde v zahraničí pomáhat, učit malé afričánky angličtině, podílet se na stavbě škol a vzdělávání těch, kteří k tomu nemají přístup. novinařina byla vždycky jen koníček. resp. jakápak novinařina v mém podání? to, že jsem kdysi psala o skocích na lyžích? a do šuplíku o hokeji a fotbale? že mě bavil sloh? ráda jsem se ke všemu vyjadřovala? v podstatě je to něco, co mě baví jen tak pro sebe, ale dělat to úplně nechci. xxx do bulváru, kam by mě snad i bez přílišné praxe vzali, se mi sakra nechce. příčí se mi psát nesmysly, kterým sama nevěřím. a házet špínu na lidi kolem. taková nejsem. chtěla bych lidem předávat něco hodnotnějšího. jenže usmívat se na lidi, z toho se nenajím, na chleba mi to nevydělá. // dívám se na film milk o homosexuálním politikovi harvey milkovi, je to pecka, jak dokáže zbláznit davy. vím, že je to z doby starší a ještě v prostředí americkém, ale v podstatě ty předsudky jsou pro mě něco naprosto nepředstavitelného. // jdu na kávu s bodlinkou. taky nově otitulovaná, hehe. ale pořád bych jí měla vykat.

brazílie vs. pobřeží slonoviny! říkala jsem, že didier skóruje, ale řekla bych, že poté, co portugalci vypráskali tak vysoko severní koreu, je o postupu z tého skupiny rozhodnuto. to by museli portugalci dostat od brazilců ještě větší náděl a sloni by museli zmordovat korejce minimálně stejně vysoko jako portugalci. téra

5 komentářů :

Martina aka Adonis řekl(a)...

Vše nej k narozkám :) ...uvažuješ nad prací v jazykovce? A tím máš na mysli Pastime? Ty jo, tak to se možná někdy zajdu podívat :D ... No, jinak k tvým úvahám na téma novinařina - tohle jsem taky párkrát řešila. Schválně jsem si prošla na netu nabídky prací v tomto oboru a moje pocity byly úplně stejné - všude požadují titul ze žurnalistiky a nejmíň tři roky praxe v oboru. A jediné, kam by se dalo dostat, jen právě bulvár. Takže nic moc optimistického natož nějaká perspektiva :/ na druhou stranu, babičky by jásaly, že děláš v takovým plátku, co čtou :D

terka řekl(a)...

jazykovky jsem myslela v Praze, rozhodně ne pomaturitní studium, spíš nějaké firemní kurzy či pro lidi, co si chtějí zlepšit úroveň jen tak pro sebe, nebo příprava na státnice, FCE, něco takového. // jinak děkuji za gratulaci:)

Martina aka Adonis řekl(a)...

Aha, takže se budeš stěhovat do Prahy? Tak to jsme na tom podobně :D i když ty asi budeš učit, zatímco já SE budu učit :)

flamme řekl(a)...

no, kdybys byla sportovni redaktorka, to by se mi libilo:), ty casti z blogu, kdy komentujes sport zeru!

Martina aka Adonis řekl(a)...

...já zas ty části blogu, kde komentuješ sport, absolutně přeskakuju :D Ale není v tom nic osobního, pouze má nechuť ke sportu, fotbalu a hokeji obzvláště... :D