úterý 29. prosince 2015

kam jen si tak plout a toulat se.

jakub schikaneder
je takových míst, která mě dlouhodobě lákají. a teď nemluvím o těch tak moc vzdálených jako cesta transibiřskou magistrálou několik dní a podobně. ale sarajevo. zahreb. ljubljana. riga. gdaňsk. warsaw. krakow. wroclaw. mnichov. amsterdam. barcelona. stockholm. vidět. první výstava, která mě v nadcházejícím roce čeká je czech press photo, na které po dvou letech opět musím. loni jsem nějak omylem vynechala. || také by bylo príma porazit hranici dvaapadesáti knih. držím osobní rekord 54. tak ho v příštím roce trumfnout. poznávat nové literární světy. místa. charaktery. ztotožňovat se. odmítat. || pořídit si hodinky. krém od kiehl´s. šanelí rtěnku ale už. zbytečně neutrácet. šetřit. radovat se. a zažít! to hlavně. a snít. ale u toho hodně bdít. užívat si stále práci. (ne)ztrácet hlavu. a občas si něco poznamenat.

dnes je to den nemilých zpráv. smrt pavla srníčka. a pak v porovnání s touto špatnou zprávou je nic moc umístění českých kluků na turné čtyř můstků vcelku zanedbatelné. česká televize má opět jako loni práva jen na rakouskou část. pravda, to je takové finále. ale i tak mě to mrzí. zase by kluci měli namazat pořádně lyže, jako jandys pod taktovkou vasji bajce před deseti lety. dnes jsem si pouštěla na youtube videa s famózním kazuyoshi funakim z roku 1998 - zoh v naganu, kdy japonskou repre koučovat právě charizmatický slovinec a japonci létali jako komety. a i v družstvech, kde masahiko harada totálně pohnojil první skok, byť teda větrné podmínky byly dost pekelné, že to vypadalo, že si japonci na medaili ani nesáhnou, nakonec brali zlato. pro japonce bylo překonávání rekordu můstků standardem. byli neskuteční. položili se mezi lyže, lyže měli téměř za ušima a letěli. dnes už japonci tak nějak paběrkují. ohromný pohled je na noriaki kasaie, kterému je přes čtyřicet a více či méně úspěšně stále létá/skáče. || a richard schallert pro mě nikdy neměl to potřebné charizma slovince bajce. a tak teď s nadšením kvituju fakt, že spolu s schallertem trénuje český team michal doležal. ježkovy zraky, jak já ho svých třinácti/čtrnácti letech milovala. lol. téra

Žádné komentáře :