pátek 24. srpna 2018

minulý pátek jsme odfrčeli na víkend do krakowa. nikdy jsem ještě krakow nenavštívila, byť jsem ho měla na svém snovém listu dlouho, až teď. a byla to nádhera. bydleli jsme přes airbnb dvě ulice od hlavního rynku. sobota byla teplá, neděle vyloženě horká. plánovali jsme s badboyem střídat si manduku s lukou. jenže badboy už léta bojuje se zády, a tak si ho sice v sobotu ráno vzal do manducy, ale cca po hodině a půl mi ho předal. zkusili jsme ovšem nový hokus pokus, luka šel v manduce na záda, a to je jiná, panečku. sice na něho nevidím, ale měla jsem s sebou sis, tonyho a badboye, které luka viděl, já k němu neustále promlouvala, dotýkala se jeho nožiček, a tak mu tam bylo dobře. v pondělí jsem si ho po dlouhých měsících uvázala do šátku. šátek se nikde nezařezává, je měkkoučký, bylo to příjemné. budu to asi více střídat. v sobotu jsme prochodili centrum, hlavní rynek, přilehlé uličky, parky, došli jsme na wawel. už chápu, proč býval královským palácem. je daleko monumentálnější než přezidentské sídlo ve varšavě. v sobotu večer jsme se sešli s míšou a její mamkou, které v tu dobu byly v krakowě také, a celá velká skupina jsme si zašli na dobrou večeři, a pak jsme se přesunuli kousek jinam na kávu. v neděli jsme zamířili do kazimierzu, židovské čtvrti. to kouzlo místa, atsmoféra. láska, tenhle kazimierz. malá náměstíčka, plácky, židovské obchody, restaurace, hebrejština, bleší trh, street art, synagogy, hřbitovy. nádhera. a kolem čtvrté jsme opouštěli krakow. // v úterý dorazila na chalupu sestřenice s rodinou, tak jsem se tam ještě na pár dní nastěhovala. bylo to krásné. tyhle společné chvíle miluju. ve středu jsme grilovali. badboy dorazil z práce, přijela i sis a tony, naši a strejda. dostala jsem tip na fejetony jaroslava hutky a hned jsem je také na chalupě našla a přibalila s sebou domů. dočetla jsem poslední díl tetralogie geniální přítelkyně. byl to mnohem hutnější díl než tři předešlé. myslela jsem si, že název příběh ztracené holčičky je nějakou metaforou. nebyl. úplně se mi udělalo nevolno. a teď už čtu víkend v londýně od českého autora jana folného. // badboy dnes odjel do práce a pak jedou rovnou s tonym a romanem do říček na chalupu, my máme s lučkou svůj víkend. dnes dorazí bárbí, zítra se chystám do knihovny na fler jarmark, kde je i výprodej knih, takže si chci obohatit svoji knihovničku o nějaké kusy. mám se vidět i s liškou a pak s anet. těším se. // jo a sehnala jsem vogue. resp. nesehnala. nebylo nikde u nás k mání. sehnala mi ho sis v krajském městě na nádraží v zapadlé trafice. má to krásně napsaný editorial a líbí se mi i některé částky. nepopírám, že je to plné reklamy, na druhou stranu je to první číslo, a tak mám potřebu ho vlastnit. téra

Žádné komentáře :