úterý 17. prosince 2019

měli jsme jet dnes s lučkou do prahy. ikea. couračka kolem staromáku. včera byl panáček odpoledne u našich nějaký unavený, a večer mi přišlo, když jsem ho převlékala do pyžamka, že je teploučký. změřili jsme mu teplotu a byla. takže praha zrušena. v noci celý hořel. dnes se tváří jako pán, v posteli ho neudržím. kreslí. čte. hraje si. dělá blbosti. to bude náročný den. chtěla jsem mu v ikea pořídit stan. takové to cirkusové šapitó. ještě že jsem si včera všimla, že ho mají stále v lídlu, takže když šlo batole spát, badboy byl hlídací otec a já uháněla právě do lídlu. dnes mi naši sjedou do kauflandu pro dřevěný nákupní vozík, který tam teď mají. protože předpokládám, že bych už nestihla nikde nic moc objednat. jediné, co mu chci ještě koupit, je jedna knížka a nějaká zvířátka. ale pro to se stavím v knihkupectví a hračkářství. jinak mám dárky vesměs zkompletované. jedlička nazdobená, jmelí visí, dostala jsem novou vánoční hvězdu, ta původní možná štědrého dne nedožije. // ve čtvrtek mě čeká velký ultrazvuk. poslední tohoto typu. v pátek začíná 31tt. panáček se mi v břiše mele jako zběsilý. nemůžu se divit. myslím, že má ode mě takového kofeinu, že bude stejně jako luka malý závisláček. bez černého čaje prostě nemůžu být. kdybych to povolila, tak náš luka ve dvou letechbude pít jen černý čaj a kafe, protože mu to chutná. myslím, že druhý karbanátek nebude jiný. // včera to byly dva roky, co jsem měla termín porodu s lučkou. přišel na svět až o pět dní později. teď v sobotu mu budou dva roky. pane jo. // a kdyby teda někoho zajímalo, co já a literatura... přečetla jsem od eleny ferrante temnou dceru. ferrante, ať už je to kdokoliv, mě opět nezklamala. skvělý prostě. kočičí hra od ištvána örkenyho zdolána. já ji viděla v podání klicperova divadla, kde hlavní roli ztvárnila moje oblíbená pavla tomicová. vím, že v tom excelovala hlavně dana medřická na prknech národního divadla, ale na to nejsem tak velký pamětník. byla docela fuška tuhle hru sehnat. před pár měsíci jsem sehnala jakýsi výbor jeho her a povídek, ale kočičí hra tam absentovala. až moje sis zapátrala v jejich lokální knihovně, a tak ke mně tahle knížka doputovala. pak jsem se odvážně pustila do knihy jak mi starbucks zachránil život, a byla to taková kravina, že jsem to týden četla, došla horko těžko do poloviny a ukončila trápení. následoval kříďák. výborný. jakože hrozně moc výborný. takhle vystavěný thriller jsem ještě nikdy nečetla. žádný hlavní vyšetřovatel. dvě časové linie. současná a retrospektiva. těším se, až se mi dostane do ruky jáma. antialkorán od patrika ouředníka. stejně jako jeho europeanu, i tohle by si měl přečíst každý. a protože jsem koza róza, co má doma mraky knih, které jsou její a chce si je přečíst a zařekla se, že do knihovny tedy chvíli nepáchne, tak jsem šla zase kolem knihovny a přinesla si sedm knih. přitom mám doma skvělou knížku, co jsem dostala k svátku, jednu další, co jsem si ještě kupovala v rámci slev na dny marianne bydlení v luxoru, mám tu nachystanou jednu jane austenovou, dočíst chci já jsem malála, kterou jsem na chvíli odložila. a očekávám knížky od ježíška. ne! musela jsem pobrat sedm knih. nejdřív jsem přečetla jiřího hájíčka. nutno podotknout, že šlo ho básně. básně typu haiku. nikdy jsem nic takového nečetla. a byla jsem natolik nadšená, že jsem to přečetla rovnou dvakrát. další kniha budete mi chybět, až tu nebudu. tenhle typ literatury nečtu příliš často, ale jednou za čas na mě padne pocit, že bych měla, nebo na mě ta kniha vyloženě vyskočí a říká si o přečtení. jeden půl večer, a jedno čekání na diabetologii a bylo po čtení. a upřímně. čekala jsem něco maličko jiného. kdybych to věděla, nečtu to. a teď čtu od delphine de vigan podle skutečného příběhu a říkám si do prkýnka, vážně se jí to stalo? to autobiografie nebo spíš taková fikce? a střídavě u toho nahlížím do knihy feministky nenosí růžovou a jiné lži. takže to bych měla splněné literární okénko. a stejně čtu letos méně než loni. // byla jsem v divadle na úplně dokonalém představení v podání příbramského divadla. klasický kus maryša. ale fantastické. běžte, pokud máte tu možnost! jako fakt!!! // jdu nám uvařit konvici čaje a zkusit mládě udyndat v posteli. potřebuju na chvíli ven s psím boříkem. téra

Žádné komentáře :