úterý 9. února 2021

tak jsem konečně zapnula klasický notebook. jediné velké mínus je, že je jaksi bez wordu a excelu, což mi brání dělat různé pracovní věci. asi ho pošlu "na léčení" k tonymu. // vždycky mě napadá tolik věcí, co sem chci hodit, ale jak otevření blogspotu odkládám, všechno mi to samozřejmě zase odfrčí z mozkovny ven. docela nepřekvapivě čtu. leden jsem měla čtenářsky takový plonkový, přečetla jsem čtyři knihy, jedno z toho byla sbírka poezie, takže takové vystoupení z mojí komfortní čtenářské zóny. ovšem josef kroutvor a jeho poletování jednoho ptáčka mě nakoplo zpět do čtecího módu. v jaké noře jsem to žila, že jsem neznala kroutvora? je brilantní. // rozečetla jsem tapetáře emy labudové a chybí mi cca dvacet stran, ke kterým se nemůžu dokopat. asi si ho vezmu na příští záchodovou štaci. přečetla jsem mlha nad shadow sands, což je nejnovější detektivní počin roberta bryndzy. myslela jsem si, že po sérii s erikou foster se mi těžko bude něco dalšího tak líbit. mohla bych k některým novým věcem být více openminded? děkujeme. série s kate marshall je úplně stejně skvělá. tenhle druhý díl snad ještě víc než první. a to mám pocit, že jsem za cca osm let čtení detektivek a thrillerů taková otupělá a nic moc mě nezaujme. už ani poslední dva díly larse keplera pro mě nebyly žádné wow. kde jsou ty časy, kdy byl kepler v plenkách, nesbo mě ničím nezaujal, snad jen sněhulákem, asa larsson měla skvělou sérii, henning mankell psal výborně. nikdy jsem nečetla stiga larssona, ani mě to nijak zvlášť neláká. pak přišla charlotte link, která mě bavila. bavila moc. a teď už mám asi tři měsíce rozečtené zmizení, což je její poslední thriller a nemůžu s tím hnout. přitom stále držím v hlavě, o čem to je. znamení, že to nemám vzdát. no a bryndza je bryndza. huh, tolik řádků o tomhle žánru? těším se na dilema b. a. paris, což jsem si půjčila od mamky, kterou to nezaujalo. vím, že je to jiné, než její tři předchozí knihy, i tak se těším. přečetla jsem teď novinku lucie konečné houpačky. nezklamalo. zdena a jiřina jsou kamarádky důchodového věku, které ale milují erotické seznamky pro seniory, pití vína, seznamování se a klidně se vydají na kole 128 km daleko za seznámením s milencem. zdena je v počáteční fázi alzheimera a jiřina je natolik výborná kamarádka, že se jí snaží povzbuzovat, bavit a dělat život lepším. chvílemi jsem se nahlas smála, pak zase četla s knedlíkem v krku. dojetím brečela nad autem plném grilovaných kuřat s tou nejkřupavější kůžičkou. a ten závěr. to je láska. // aktuálně čtu knihu polského autora tomasze jedrowskiho plavec ve tmě o vztahu dvou mladíků v 80. letech v katolickém polsku. víc až dočtu. // žiju teď dost z večerů, když už kluci spí. to poslouchám podcasty, čtu. dnes po dlouhé době budu koukat na film vykopávky, což by mělo být historické drama. podcasty se snažím konzumovat i přes den, když si kluci spolu hrají nebo když vařím. připadám si pak míň pitomá. jak tříbíte mysl vy? // potřebovala bych každý týden tak půl den sama pro sebe, abych se nějak zregenerovala. přes týden jsem s klukama sama, o víkendu je doma badboy, ale trávíme čas společně všichni. není se čemu divit, že žiju z večerů, kdy si sednu na balkon, udělám kafe, kouřím, poklábosím přes messenger nebo po telefonu s někým z přátel, a pak se odlifruju s knihou do vany a následně do postele. chodím spát dlouho, abych toho hodně přečetla a naposlouchala a vstávám brzy, protože kluci, že jo. mateskovi bude v pátek jeden rok. nechápu. kde ten čas, kde ten rok vlastně je? chodí už jako pán, má devět a půl kilo, všechno okoukává od luky, je taky nesmírně samostatný, miluje bráchu, a je to prostě heart-breaker. přitom si pamatuju, jak mi ho poprvé ukázali, byl rád, že se mu podařilo v břiše překonat metu dvou a půl kil, byl maličký a oproti lukovi, který se už narodil jako největší nádherňák, to byl takový skřítek. nebo skřetík? lol. spravil se a je z neho hrozně hezký kluk. ještě jim vpravit oběma do hlavy co nejvíce rozhledu a informací a budou to partie, hele. // v době covidové dosti nakupuji na internetu. ne vždy je to match teda. takže jsem si teď žádala o vrácení peněz za cosi nedefinovatelného,co měl být svetr. bylo na něm všechno špatně. luka nám rozbil u pressovače nádobku na vodu. objednala jsem novou. dpd přivezlo rozbitou. čekáme na další. objednala jsem si halenku z reserved. dobrý. tenisky new balance. taky dobrý. teď čekám na dzíny z cropp. ví vil sí, jak by řekla alena schillerová. ve sportisimu jsem si objednala jogomatku. tak se totiž jmenuje teď všechno, na čem můžete dělat sedy-lehy, poskakovat jak bodnutý včelou a tak. a do dr. maxe jsem si objednala řasenku od physicians formula, páč ji mají jen v některých vybraných pobočkách. ze všeho mě svědí oči jak blázen, tak jsem spoléhala už jen na tohle. přišla vyschlá. naštěstí si mé malé stížnosti všimlo na ig zastoupení pf a nabídli mi poslat novou. super proklientský přístup. taky jsem vyhrála dvě knížky. a dvě si objednala na kosmasu, páč byla akce jedna plus jedna. a minulý týden si dvě pořídila v našem místním knihkupectí u výdejního okýnka jakože. už fakt začínám mít problém s místem. ale neodrazuje mě to od pořizování dalších.  // nevím, co je pořádně clubhouse a může mi to vlastně být s androidem šumák. dorazilo jedno malé velké zklamání. ustřihla jsem si o deset čísel vlasy a nechám si udělat opět gelové nehty, a tak nějak se těším na jaro. což mi maličko překazily ty závěje sněhu, které sem dorazily. to nevadí. ladovská zima. a to jaro jednou taky přijde. i léto. a konec téhle podivné době. těším se na cestování. už v létě. téra

Žádné komentáře :