čtvrtek 4. března 2021

jsem si po ránu zase zvedla tepovku. když někdo něco na fb sdílí, tak musí počítat s případnou reakcí, komentářem, ne? mám hrozně fajn kamarádku, je mnohem mladší než já, takže některé její názory beru dosti s rezervou. navzdory tomu, že v pětadvaceti je člověk už hotová osobnost, ne? vlastně se přátelíme proto, že se máme rády. ale názorově spolu absolutně nesouzníme. pamatuju si, jak mi doporučovala knihu od ivy karlíkové a ze mě vyletělo to myslíš od té ženské, co je součástí toho přiblblého hnutí spd? a já jsem ji tím naštvala. takže volební preference jsou jasné. volí je proto, že bojují s migrací. bože můj. když jsem se ji snažila odkázat na rozhovor martina veselovského s ivanem davidem, kde v podstatě europoslanec přizná, že jejich programové body jsou nezrealizovatelné a že vlastně dělají ze svých voličů blbečky. resp počítají s tím, že je nevolí nejvostřejší tužky v penále, a tak si můžou do programu dát co chtějí a počítají s tím, že to jejich voliči zkoumat nebudou. hlavně je hlasitě volat stop migrantům. no přerušila jsem to souvětí. prostě jsem tím odkazem neuspěla. vždycky něco na fb nasdílí a asi čeká jen lajky. podle osazenstva mezi jejími friends si nedělám iluzi. dne mi přišlo, že splácala jablka a hrušky, tak jsem se to snažila uvést na pravou míru. zbytečně. když něco napsala, pak to smazala, takže moje reakce vypadala trošku zvláštně. citovala z wikipedie, a ve finále napsala, že se o tom bavit nebudeme. a že většina jejích přátel s ní sdílí tyhle názory. ano, proto v patnácti lidech v sobotu udělali mejdan v zavřené hospodě, protože covid je chřipečka a nějaké restrikce nasrat. ti, co umřou, by přeci umřeli časem taky. na ublinknutí. prostě mě dnešek tak nějak nakopl k tomu přemýšlet, co mi tohle dává. toxické lidi jsem vymýtila. tohle přátelství je pro mě jako když sleduju beverly hills. vzdychání nad kluky, posílání je někam, vyčkávání. do toho nespokojenost s vlastním životem a kalby středem vesmíru a největší záliba. já mám vesměs kolem sebe asi/snad jiné lidi. s jinými hodnotami. člověk je v tomhle věku fakt tak poblázněný? mi přijde, že jsem v pětadvaceti tak nějak věděla, že nechci v životě ustrnout. měla jsem za sebou dva anglické aupair pobyty, práci v irsku, rok do ukončení vejšky, a měla jsem chuť stále něco vědět a dozvídat se. asi jsem stará a těm mid-twenties už nějak nerozumím nebo je to normoš se jen tak poflakovat životem, číst jen titulky článků, tomu věřit a nic nechtít dokázat? no nic, jsem si z toho objednala u nás v knihkupectví čtyři knihy. tři pro mě, jednu pro kluky. A asi si objednám rtěnku od toma forda. téra

2 komentáře :

Fay řekl(a)...

Uuuuuuf, tak přiznám se, že toto bych nedala. Odlišnost politických názorů (a tím pádem většinou i životních hodnot) jsem ještě tak nějak schopná zvládnout v rámci rodiny (když se o tom nebavíme), ale u přátel bych to asi fakt nevydejchala. Přitom si říkám, že je to dobré právě proto, aby se člověk mohl na to téma podívat i jinak, zjistit, proč co je pro ty lidi důležité a proč volí, koho volí, ale jak vidno, ona často nějaká debata vlastně vůbec není možná.
Věk bych jako polehčující okolnost nebrala, možná tak do dvaa, třiadvaceti, ale sorry, po čtvrt století na týhle planetě už by člověk měl některé věci mít srovnané. Někteří moji příbuzní už jsou v tomhle věku rodiči (ono když člověk nejde na vejšku, leccos se dá stihnout dost brzy), spíš je to asi o nátuře.
Cos objednala za knihy? :-)

téra řekl(a)...

Paradoxně v rámci rodiny máme ty názory i hodnoty stejné. Dokonce jsem i v době covidové teď zjistila, že s většinou přátel je to totožné. Můj léta nejlepší kamarád byl dřív pro mě politický mimoň, protože babiš a zeman. a on úplně prozřel. Nejen že máme stejný pohled na dobu covidovou a chování lidí, ale už nechce volit ANO a o Zemanovi si myslí, že se zbláznil. Jak píšeš, mohlo by být teoreticky dobré podívat se na to z jiného úhlu, zjistit, proč je to pro druhé důležité a tak volí, ale tady s tou kamarádkou ta debata není vůbec možná. Ona nemá pádné důvody, má jen názor, který není na ničem postaven, a nebude se o tom bavit. Jsem upřímně zvědavá, jak nám tohle "friendship" může dlouho ještě fungovat.
Hele, objednávala jsem Ezop o zvířátkách pro kluky, a pro sebe Montessori batole, Po povrchu od Tomáše Třeštíka a Dívka, žena, jiné od Bernardine Evaristové.