pondělí 15. března 2021

po všech těch podcastech o interview, které poskytl harry s meghan oprah, po podcastech týkajcícíh se ivermektinu, si dávám hrozně milý podcast petra ludwiga s tomášem halíkem v deep talks. úplný pohlazení po duši. on má vlídného slova i pro populisty a lidi věřící dezinformacím. je tak hodný, chápavý. na tohle já nemám obvykle nervy. // přečetla jsem po povrchu tomáše třeštíka. nechápu ten název, protože to bylo až na dřeň. sic místy floutkovské, frajírkovské ale skvělé. a bylo tam naštěstí málo radky. vlastně mi do toho jeho cool života vůbec nezapadá. čtu má temná vanessa, což má dost fajn hodnocení, ještě zajímavější anotaci. po zhlédnutí dokumentu v síti je to takové tematické. ještě svolení - memoár vanessy springory si cyhstám přečíst. minulý týden mi psali z knihkupectví, že tam mám zásilku knih. právě třeštíka, pak dívka, žena, jiné, na kterou se šíleně těším, montessori batole a pro kluky pak ezop o zvířátkách. to montessori batole mě teda zatím nechává dost chladnou, asi ho prodám. mně tenhle celý koncept připadá hrozně přeceňovaný. nemůžu si pomoct. kupa věcí je samozřejmá pro běžný život, další mi přijde už moc. // kamarádka liška je v lázních, každý den ji tvořím malý literární kvíz a hrozně mě to baví. resp. každý den má malou literární hádanku. včera jí to dalo zabrat po celý den. jupííí. // zrovna mám v troubě džuveč, máťa se vzbudil po dopoledním šlofíku, jdeme se s klukama najíst, pak do města a na malou prochajdu, odpoledne na nákup. to je naše socializace aká začátek třetího týdne lockdownu. večer telefonát s andrewem. knížka. film. vana. klasika prostě. ale s příchodem jara mám víc energie a chuti do všeho. jako bych byla do té doby medvěd. a nejraději bych vyrazila na inline brusle. ale na to to teď není, no. snad se zima nevrátí. téra

2 komentáře :

Fay řekl(a)...

Vidíš to, a mně se zrovna Montessori batole tak líbilo! Strašně mě to hladí po duši, ta uspořádanost, funkčnost, praktičnost... akorát teda uvádění do praxe jaksi vázne. Pořád přemýšlím, jestli je Montessori přístup opravdu použitelný pro každé dítě, nebo jestli s některými prostě nefunguje. Respektive asi se vždycky najdou principy, které fungovat budou, ale všechno dohromady asi ne. Na Montessori vyloženě v praxi s tím naším torpédem často nemám nervy a jeho zase nezajímají monte pomůcky a aktivity. Tak jdem pak společně skákat do kaluží a válet se v blátě a jsme spokojení.

Ty literární hádanky zní skvěle, páni! Hned jsem si vzpomněla na Knižní šifru od Martinusu, to mě vždycky hodně bavilo.

A jsem moc zvědavá, co řekneš na Evaristovou a Springoru, moc doufám, že se budou líbit! Na podzim pak bude vycházet Queenie od Candice Carty-Williamsové, ta by tě třeba taky mohla zaujmout.

téra řekl(a)...

Mně ti přijde, že Montessori přístup dětem bere takové to opravdové dětství. Ve všem systém, žádný chaos, zodpovědnost. Zní to moc hezky, ale pro mě to je trošku jako narvat si pravítko do zadku. Nicméně tu knížku chci poctivě přečíst komplet.